diumenge, 8 d’abril del 2018

Els residus al laboratori escolar de química



La gestió dels residus generats en el treball de laboratori passen per les opcions següents:

a) Generar el mínim de residus, treballant amb petites quantitats de reactius.

b) reciclar aquests residus sempre que sigui possible.

c) Quan no hi hagi més remei que eliminar-los, fer-ho de la forma més adient possible.

Els contenidors que solen trobar-se en un laboratori escolar són:

• Contenidor general

• Contenidor de vidre

• Contenidor de paper

• Contenidor d ́envasos de plàstic

• Contenidor de piles (no sempre)

Seria aconsellable que a més s ́hi poguessin trobar:

• Contenidor de paper brut o contaminat amb productes químics

• Contenidor de vidre contaminat

• Contenidors de residus líquids

a) Dissolucions de metalls pesants

b) Dissolucions de compostos inorgànics no-metàl.lics

c) Dissolucions aquoses orgàniques

d) Dissolvents orgànics no halogenats

• Contenidor de residus sòlids inorgànics

De tota manera ens enfrontem sempre amb el problema de la recollida selectiva, relativament resolt en universitats i indústries, però de difícil solució a nivell d ́escoles i instituts. Per això en acabar cada pràctica es proposa la manera més addient per recollir-los, recuperar-los o eliminar-los.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

Vídeos recomanats

Bon dia a tothom, tal i com us he dit aquest matí, us deixe uns vídeos relacionats amb els temes que veurem a la pròxima classe. És molt i...