a) Generar el mínim de residus, treballant amb petites quantitats de reactius.
b) reciclar aquests residus sempre que sigui possible.
c) Quan no hi hagi més remei que eliminar-los, fer-ho de la forma més adient possible.
Els contenidors que solen trobar-se en un laboratori escolar són:
• Contenidor general
• Contenidor de vidre
• Contenidor de paper
• Contenidor d ́envasos de plàstic
• Contenidor de piles (no sempre)
Seria aconsellable que a més s ́hi poguessin trobar:
• Contenidor de paper brut o contaminat amb productes químics
• Contenidor de vidre contaminat
• Contenidors de residus líquids
a) Dissolucions de metalls pesants
b) Dissolucions de compostos inorgànics no-metàl.lics
c) Dissolucions aquoses orgàniques
d) Dissolvents orgànics no halogenats
• Contenidor de residus sòlids inorgànics
De tota manera ens enfrontem sempre amb el problema de la recollida selectiva, relativament resolt en universitats i indústries, però de difícil solució a nivell d ́escoles i instituts. Per això en acabar cada pràctica es proposa la manera més addient per recollir-los, recuperar-los o eliminar-los.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.